Search
Search

De Kapperij in een nieuw jasje

Mirjam Geisink (45) staat nu precies een jaar aan het roer van De Kapperij. In die tijd is er veel veranderd, zelfs Mirjam’s eigen haardracht. Haar opvallende dreadlocks zijn ingeruild voor een los krullenkapsel. Met de positieve benadering en actieve houding die Mirjam kenmerkt, is eerst aangesloten bij wat er stond. Via de weg van de geleidelijkheid zijn een aantal belangrijke wijzigingen doorgevoerd. Wat het zelfde is gebleven is de toegankelijkheid en gemoedelijke sfeer.
Onder een kop thee, tegenwoordig geserveerd op een schoteltje, ‘want aandacht zit ‘m in kleine dingen’ vertelt Mirjam: ‘We hebben het interieur aangepakt.’ Op de achterste muur zit een frisgroen bladerbehang, waarvan de stijl terugkomt in de accessoires van de zaak. De spiegels zijn goudkleurig geschilderd en het zitje heeft een andere plek bij de ingang. Het geheel oogt daardoor ruimer, rustiger en verzorgd. Een andere eyecatcher is Guusje, de Sheltie hond van Mirjam, die overal mee naar toe gaat, even aan komt wandelen en daarna ontspannen verder loopt. ‘De meeste klanten vinden dat gezellig, ze zit doorgaans niemand in de weg.’ Ook de huisstijl is veranderd. Er zit een ander logo op de pui, die overal in de zaak en op sociale media is doorgevoerd. Al met al een stijlvol geheel.
Mirjam vertelt: ‘Het was intensief en hard werken, zo’n eerste jaar. Het is maar goed dat je van te voren niet precies weet wat er allemaal op je pad komt. Ik ben het avontuur vrij blanco aan gegaan. Ons team, bestaande uit zo’n tien zeer enthousiaste en gedreven mensen, verdeeld over twee Oldenzaalse filialen, mag tevreden terugkijken op het resultaat. Er is heel flexibel en zelfredzaam ingespeeld op alle ontwikkelingen. De basis is gelegd en de stabiliteit gegarandeerd. Ik zie dat collega’s, waaronder ook twee leerlingkappers, net als ik met veel plezier in de zaak staan. Daar is het me ook om te doen.’
De Kapperij gebruikt producten van het gerenommeerde merk Matrix. Mirjam legt uit: ‘Er is veel oog voor de gezondheid en fysieke verschijning van de klant. Ik vind het belangrijk dat mensen niet alleen vertrekken met een mooi resultaat, maar ook met het gevoel dat ze met de juiste producten goed geholpen zijn. Voor het ‘complete plaatje’ geven we outreachend vrijblijvende tips en adviezen.’ Dat gebeurt door gekwalificeerde mensen, allen gekleed in dezelfde bedrijfskleding, die getraind zijn om elke keer weer met aandacht en creativiteit naar de klant kijken. Tevens zijn of worden ze opgeleid om visagie en (op de Thij:) nagels te doen. ‘Elke klant heeft immers recht op een ‘Wow!’-effect. Ons streven is dat iedereen als de beste versie van zichzelf de deur uit gaat.’

Tekst: Charon Golbach – Olde Riekerink