Zoek
Zoek

Na tien jaar nieuwe eigenaar Kapperij

Terwijl Monique Oudendijk met haar partner bezig is haar droom te realiseren om in Afrika een nieuw bestaan op te bouwen, heeft ze in de persoon van Mirjam Geisink (44) een waardige opvolger gevonden. Aanvankelijk had ze nog wat bedenkingen toen Monique haar vanuit het kappersnetwerk benaderde voor overname van De Kapperij, maar de grote gunfactor en het vertrouwen dat in haar werd gesteld maakten dat Mirjam steeds meer kansen zag.
Mirjam Geissink: ‘We gaan er hier wat moois van maken.’

Mirjam Geissink heeft roots in Berghuizen

‘De Kapperij is een prachtige uitdaging’

‘Spijt krijg je vooral van wat je niet heb gedaan, dus ik ben er voor gegaan. Ik ben hier goed ontvangen. Het voelt als een warm bad.’  Al negen jaar runt de Oldenzaalse samen met compagnon Koen Ronitz haar eigen Kap- en Beautysalon Salon 138 aan de Minkmaatstraat in Enschede. Daarvoor was ze dertien jaar bedrijfsleidster in Hengelo en docent op de kappersschool. In die tijd heeft ze tevens een opleiding tot schoonheidsspecialiste en visagiste gevolgd en zich gespecialiseerd in permanente make-up. Naast haar veelzijdige baan in de salon, geeft Mirjam nu leiding aan haar collega’s in beide Oldenzaalse vestigingen van De Kapperij. ‘Dat is een prachtige nieuwe uitdaging, passend bij waar ik nu sta in mijn loopbaan.’ Daarnaast spreekt het concept van De Kapperij haar aan. ‘We zijn toegankelijk voor een gemêleerd publiek en er is voor mijn gevoel een prima prijs-kwaliteitverhouding,’ aldus Mirjam.
 
‘Alles blijft dan ook zoveel mogelijk zoals het was. Vaste klanten zullen niet zoveel merken van de overname. We hebben een fijn en verantwoordelijk team, met zelfredzame collega’s die goed op elkaar zijn ingespeeld. Dat is de basis. Wel gaan we over op producten van het merk Matrix, in Amerika de nummer 1 op het gebied van professionele haarverzorging. Daar heb ik in Enschede hele goede ervaringen mee.’
 
Via de weg van de geleidelijkheid zullen er op details nog een aantal subtiele veranderingen worden doorgevoerd, waarvan Mirjam door opgedane kennis en ervaring overtuigd is dat het verbeteringen zijn. ‘De puntjes op de i voor wat betreft de randvoorwaarden in de zaak, waardoor mensen zich nog meer thuis zullen voelen. Ik hoef niet de hipste tent van Oldenzaal, maar een schone, nette zaak is een visitekaartje, waar ik graag mijn eigen stempel op wil drukken. Ook vind ik het belangrijk dat er oog is voor de gezondheid en fysieke verschijning van de klant. We kijken goed waar de behoeftes liggen en spelen in op wat de mens nog mooier maakt. Ik vind het belangrijk dat klanten niet alleen vertrekken met een mooi resultaat, maar ook met het gevoel dat ze met de juiste producten goed geadviseerd en geholpen zijn.’
 
Daarnaast wordt De Kapperij een erkend leerbedrijf. ‘Ik vind het van belang om de kneepjes van het kappersvak door te geven aan een nieuwe generatie, met frisse ideeën. Dat zorgt voor verjonging in de zaak en houdt ons scherp. Ook zijn de extra helpende handen in de zaak heel prettig. Dat komt de dienstverlening ten goede.’
 
Mirjam is op de vrijdag bij De Kapperij in Zuid-Berghuizen en op de zaterdag in het filiaal in De Thij. Desgewenst kan ze flexibel bijspringen op drukke woensdagen en donderdagen. ‘Dat is voor mij geen probleem. Ik woon met mijn gezin in het centrum, tussen beide vestigingen in.’ Mirjam is goed bekend met de wijk. ‘Mijn vader komt van oorsprong uit Berghuizen, veel mensen kennen me al’. De enthousiaste Oldenzaalse is met haar brede glimlach en blonde dreadlocks inderdaad een opvallende verschijning. ‘Toch hoef ik niet perse op de voorgrond. Ik ben liever bescheiden achter de schermen druk met wat ik het liefste doe. We gaan er hier wat moois van maken.’
 
Binnenkort is de website www.dekapperijoldenzaal.nl vernieuwd. Op Facebook is ‘dekapperijoldenzaal’ al actief voor informatie, nieuws en aanbiedingen.

Tekst en foto: Charon Olde Riekerink